Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Serocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych plików 26 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Pliki będą sukcesywnie poprawiane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do {IMIĘ_I_NAZWISKO_OSOBY_LUB_NAZWA_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_ODPOWIEDZIALNEJ_ZA_KONTAKT_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-kontakt" znacznika HTML <span>} - mejlowo {ADRES_POCZTY_ELEKTRONICZNEJ_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-email" znacznika HTML <a>} lub telefonicznie {NUMER_TELEFONU_DO_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-telefon" znacznika HTML <a>}.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
{przykładowy opis z ministerialnych wytycznych}Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- {SKARGA_IMIE_NAZWISKO_KIEROWNIKA_PODMIOTU} - {SKARGA_STANOWISKO_KIEROWNICTWA_PODMIOTU},
- Dane teleadresowe: {SKARGA_DANE_TELEADRESOWE},
- Adres e-mail: {SKARGA_ADRES_EMAIL} {wyedytować link}.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
{usunąć całą podsekcję w przypadku nie posiadania aplikacji mobilnych, czyli aplikacji stworzonych samodzielnie lub zamówionych do stworzenia przez podmiot zewnętrzny}Aplikacje mobilne
{NAZWA_PODMIOTU_PUBLICZNEGO} udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- {NAZWA_APLIKACJI_MOBILNEJ_DLA_SYSTEMU_ANDROID} w wersji dla systemu Android {wyedytować link do aplikacji mobilnej} — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji {wyedytować link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej}.
- {NAZWA_APLIKACJI_MOBILNEJ_DLA_SYSTEMU_IOS} w wersji dla systemu iOS {wyedytować link do aplikacji mobilnej} — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji {wyedytować link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej}.
Dostępność architektoniczna
{należy podać informacje dotyczące dostępności architektonicznej; wyczerpujący opis dostępności architektonicznej powinien odpowiadać na pytania:}
{czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;}
{w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;}
{czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;}
{czy schody wyposażone są w poręcze;}
{czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;}
{czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;}
{czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;}
{czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami;}
{czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami;}
{czy są i gdzie się znajdują tyflomapy;}
{czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;}
{czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;}
{informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.}
{W tej sekcji można podać także inne informacje skierowane do osób z niepełnosprawnościami, na przykład sposób dojazdu komunikacją miejską czy zdjęcie budynku, którego dotyczy opis, informacje o dostępności architektonicznej innych (niż siedziba) budynków podmiotu.}
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
{W opisie konieczne jest podanie informacji o możliwości (lub jej braku) skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.}
{Dobrą praktyką jest podanie w tej sekcji linków do informacji o danym podmiocie przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.}
{Można także podać inne informacje istotne dla sprawnej komunikacji z podmiotem osób z niepełnosprawnościami, np. informację o zamontowanej w budynku pętli indukcyjnej.}